רוסיה החליטה לא למסור לידי סוריה סוללות שיכלו לאיים על נתב"ג

    שלמה ריזל | צילום: ויקיפדיה George Chernilevsky No Comments on רוסיה החליטה לא למסור לידי סוריה סוללות שיכלו לאיים על נתב"ג
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רוסיה הודיעה שהיא מתכוונת לפרק את טילי הנ"מ (נגד מטוסים) מדגם S-300 שהיו מיועדים לסוריה – כך פרסמה סוכנות ידיעות רשמית במדינה כפי שפורסם באתר נענע10. פקיד בכיר במוסקבה אמר כי ההחלטה להשמיד את המערכות ולא למסור אותן לידי משטר אסד בדמשק "התקבלה על ידי הדרג הפוליטי הבכיר ברוסיה".

    קונסטנטין ביוריולין, סגן מנהל השירות הפדרלי לשיתוף פעולה צבאי-טכנולוגי, אמר לסוכנות "אינטרפקס" כי נבדקה אפשרות לספק את הסוללות למדינות אחרות, אולם לא נמצאו קונים. לדבריו, היות שלא נמצא לסוללות שימוש הולם – הוחלט לפרקן.

    ישראל פנתה לרוסיה כמה פעמים בשנה האחרונה בבקשה שלא תעביר את המערכות המתקדמות, שנחשבות ל"נשק שובר שוויון", לידי משטר אסד ולאיראן.

    בראיון שהעניק נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסוכנות הידיעות אי-פי ולערוץ הטלוויזיה הממלכתי בספטמבר האחרון, אמר האחרון כי מוסקבה סיפקה לדמשק כמה מרכיבים של מערכת ההגנה האווירית, אך הפסיקה משלוחים עתידיים. דברים דומים אמר בחודש מאי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. פוטין רמז בשעתו כי רוסיה תמשיך במשלוחים אם מעצמות המערב יתקפו בסוריה ללא תמיכה של מועצת הביטחון.



    0 תגובות